بیمارستان نور شهریار
لطفا منتظر بمانید

سوالات پرتكرار

راهنمای پذیرش بیمار واحد پذيرش بيمارستان نور در تمامی طول شبانه روز پذيرای مراجعه كنندگان مي باشد. 1. پذیرش غيراورژانسي با وقت قبلي : با حضور بيمار در بيمارستان و در دست داشتن دستور بستري از پزشك معالج و هماهنگي با ايشان ، بستري بيمار انجام مي گردد . 2. پذیرش اورژانسي : چنانچه وضعيت بيمار اورژانسي باشد ، بيمار به اورژانس هدايت شده و اقدامات لازم جهت بستري ايشان انجام مي گيرد .

1. بيمار بيمه اي : كارت ملي ، دستور بستري پزشك ( جهت اطلاعات بيشتر در مورد بيمه هاي طرف قرارداد و زمان ارائه معرفي نامه با واحد پذيرش تماس حاصل شود . ) و همچنين شناسنامه بيمار و همسر در موارد زايمان و عمل هاي زنان 2. بيمار آزاد : كارت ملي ، دستور پزشكي ( بستري ) لازم است كليه مدارك پزشكي و ليست داروهاي مصرفي در منزل ، در هنگام بستري بيمار ، همراه بيمار باشد . اولويت بستری بيماران بر اساس وضعيت بيمار، سن بيماران (اطفال و افراد سالخورده در اولويت می باشند) و نوع عمل مي باشد. ضمناً توصيه می شود در صورت بستری روز قبل از جراحی، جهت سهولت در پذيرش، از ساعت 07:30 به بعد مراجعه فرماييد.

مسئوليت نگهداري پول و اشياء قيمتي : مسئوليت نگهداري كليه ي اشياء قيمتي از جمله طلا و جواهرات ، چك بانكي ، پول ، موبايل و ... به عهده بيمار و همراه بيمار مي باشد . در شرايطي كه بيمار همراه ندارد ، پول و يا اشياء قيمتي ضروري با امضا و اثر انگشت تحويل سرپرستار و يا مسئول شيفت داده مي شود . نحوه تماس حضوري و يا تلفني با بيمار : چنانچه در ساعات غيرملاقات ، برحسب ضرورت نياز به ملاقات حضوري با بيمار باشد ، با مراجعه به دفتر پرستاري و هماهنگي با انتظامات و بخش مربوطه ، مي توان بيمار را ملاقات كرد . در مورد بيماران با شرايط خاص و محدوديت ملاقات ، استثناء وجود دارد . در صورت نياز به تماس با بيمار از خارج از بيمارستان ، با گرفتن شماره هاي بيمارستان و داخلي اتاق بيمار تماس حاصل ميگردد كه اين داخلي بر روي تلفن هاي داخل اتاق نوشته شده است. چگونگي تماس و استفاده از تلفن داخل اتاقها با داخل و يا خارج بيمارستان : براي برقراري ارتباط با داخل بيمارستان ، با گرفتن شماره اتاق مورد نظر تماس برقرار مي شود . چنانچه نياز به برقراري ارتباط با موبايل يا شهرستان مي باشد ، با گرفتن شماره صفر ( تلفنخانه ) و اعلام شماره تلفن مورد نظر تماس برقرار مي شود . استعلام مالي و اعلام مبلغ بدهي : در صورتيكه بيمار بخواهد از حدود هزينه و يا بدهي خود با خبر شود، مي تواند با مراجعه به منشي بخش و استعلام منشي از واحد مالي ، در جريان هزينه ها و بدهي خود قرار مي گيرد . تمامي هزينه هاي مالي بيمار به روز محاسبه و جمع زده مي شود.

ترخیص فرایندی است که بیمار نیاز به اقامت در یک مرکز درمانی نداشته و پس از بهبودی کامل و نسبی با نظر پزشک معالج از بیمارستان ترخیص می گردد و در پایان خلاصه ای از پرونده که شامل اقدامات درمانی بیمار بوده به هنگام خروج بیمار از مرکز درمانی به وی تحویل می گردد. كليه امور مربوط به ترخيص بيماران بستري از طريق واحد ترخيص انجام مي گيرد. مراجعين محترم طبق موارد ذيل مي توانند جهت برآورد و اطلاع از هزينه هاي درماني به واحد ترخيص مراجعه نمايند: بيماران آزاد (بيماراني كه بيمه تكميلي ندارند و به¬صورت آزاد مراجعه مي كنند) با در دست داشتن نسخه پزشك يا گواهي بستري بيماران طرف قرارداد با بيمه هاي تكميلي بيمارستان با در دست داشتن نسخه پزشك يا گواهي بستري و اصل معرفي نامه بيمارستان ترخیص بیمار دو نوع است : الف ) ترخیص با دستور پزشک ب) ترخیص با رضایت شخصی ترخیص با دستور پزشک 1-صدور دستور پزشک جهت ترخیص بیمار 2-تکمیل کلیه اوراق پرونده با مهر و امضاء پزشک معالج 3-کنترل اوراق پرونده از نظر تعداد خدمات ارائه به بیمار و کنترل مهر و امضاء در اوراق پاراکلینیکی (اسکن ، رادیولوژی ، ازمایشگاه ، دارو و لوازم ) 4-کنترل کامل مشخصات بیمار از روی دفترچه بیمار(اعتبار دفترچه بیمه ) 5-هماهنگی با کارشناسان بیمه جهت (رویت بموقع پرونده ها برای ترخیص بیمار) 6-پیگیری نواقصات بیمه توسط منشی بخش 7-تحویل پرونده به واحد ترخیص جهت ترخیص بیمار از بخش بستری 8-کنترل بررسی تمام خدمات به بیمار توسط کارکنان واحد ترخیص در صورت ناقص بودن پرونده برای رفع نقص به بخش مربوطه ارجاع گردد. 9-اخذ مدارک بیمه و مدارک بیماران تصادفی از بیمار و یا همراهان بیمار 10-صدور صورتحساب بر اساس تعرفه های مصوب 11- راهنمایی بیمار جهت پرداخت به صندوق(در صورت داشتن مشکل مالی بیمار به مددکاری راهنمایی می گردد) 12- تحویل قبض صندوق به همراهان بیمار جهت تسویه حساب توسط بهش های مربوطه 13-دریافت برگ خروج توسط بخش مربوطه و تحویل خلاصه پرونده و سایر مدارک مورد نیاز و توصیه های پس از ترخیص و خروج بیمار از مرکز 14- اطلاع ساعت ترخیص به همراهان بیمار توسط بخش مربوطه به منظور جلوگیری از اتلاف وقت همراهان بیمار و رضایت بیمار 15 – صدور برگه ی ترخیص توسط واحد ترخیص ضمناً تنها مرجع رسمي بيمارستان جهت پاسخ گويي به سوالات شما در خصوص هزينه ها و تعرفه هاي بيمه ها، واحد حسابداري ترخيص مي باشد. لطفاً جهت اطلاع به صورت حضوري به اين واحد مراجعه فرماييد.

پس از مراجعه بيمار به واحد پذيرش و تحويل مدارك شناسايي هويت بيمار و دستور بستري پزشك معالج تمامي اطلاعات بيمار در سيستم پذيرش ثبت شده و بر اساس آن پرونده بستري و دستبند شناسايي بيمار چاپ مي شود . دستبند شناسايي شامل اطلاعات لازم براي شناسايي بيمار است كه جهت افزايش ايمني بيمار در مدت بستري در بيمارستان تهيه مي شود. دستبند شناسايي در پذيرش بستري بر روي دست غالب بيمار نصب شد. و در لحظه خروج از بيمارستان از دست بيمار برداشته مي شود . لطفاً مشخصات روي دستبند شناسايي را چك نمايند و در صورت عدم انطباق با مشخصات شما بلافاصله اطلاع دهيد . پس از اتمام مراحل پذيرش بيمار ، يك نفر از پرسنل استقبال كننده ، بيمار را تا اتاق مورد نظر همراهي خواهد كرد . تمامي اطلاعات لازم در مورد استفاده از آسانسورها ، پله هاي اضطراري منتهي به بخش و همچنين معرفي اوليه بخش به بيمار داده مي شود . پس به سرپرستار يا مسئول شيفت بخش مربوطه معرفي و تحويل داده مي شود. اگر چنانچه مشكلي در راه رفتن بيمار وجود داشته باشد ، صندلي چرخدار در اختيار بيمار قرار مي گيرد. در هر بخش سرپرستار ، مسئول بخش مي باشد . و بيمار مي تواند مشكلات خود را علاوه بر پرستار مسئول خود ، با سرپرستار بخش مطرح نمايد . ( در صورت عدم برطرف شدن مشكل ، سيستم رسيدگي به شكايات در تمام ساعات در خدمت شما مي باشد ).

تمام اسناد و مدارک مربوط به تشخیص و درمان بیماری خود را همراه داشته باشید. در صورتی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنید، جزئیات آن را به همراه داشته باشید. با توجه به نوع قرار ملاقاتتان، از دوستان یا بستگان بخواهید تا شما را همراهی کنند. ممکن است به فردی نیاز داشته باشید که شما را به منزل برساند. در ملاقات با پزشک، اطمینان یابید که تمامی سؤالات خود را مطرح کرده و نگرانی های شما کاملاً برطرف شده باشد. بعد از ملاقات با پزشک در صورتی که بخواهید با سایر متخصصین قرار ملاقات داشته باشید، این امکان را در اسرع وقت برای شما فراهم خواهیم کرد. همچنین اگر نیاز به بستری شدن داشته باشید، مقدمات پذیرش در بیمارستان و هماهنگی های لازم را انجام خواهیم داد.

روزهای ملاقات در بخشهای ویژه به روش گانینگ،تنها یک نفر از اعضای درجه یک خانواده می باشد. روزهای ملاقات در بخش های عادی همه روزه از ساعت 14:00 الی 16:00 حداکثر دو نفر می باشد. وسایل پیشگیری از عفونت شامل گان، روکفشی و ماسک برای استفاده همراهان در دسترس میباشد و شستشوی دست با محلول ضدعفونی کننده قبل از ورود به بخشهای ویژه الزامی است. بیمارانی که پس از جراحی به بخشهای ویژه منتقل میشوند به منظور حفظ آرامش بیمار و کنترل عفونت به مدت 24 ساعت ملاقات نخواهند داشت. خارج از ساعات مقرر شده، ملاقات بیماران ممنوع می باشد. از آوردن گل، شیرینی و مواد غذایی حدالامکان خودداری نمایید. ساعات سرو غذا: صبحانه: 6:00 الی 9:00 ناهار: 12:00 الی 13:00 شام: 18:00 الی 19:30 (امكان دريافت غذاي ويژه نیز وجود دارد)

مراجعه کننده محترم،ضمن تبریک به مناسبت تولد نوزاد دلبند شما ،جهت صدور گواهی ولادت در بیمارستان فوق تخصصی نور به روش زیر عمل می گردد: شما میتوانید همه روزه از ساعت 9:00 الی 10:00 صبح با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار،کارت ملی پدر و مادر، برگه تسویه حساب واحد ترخیص و کد پستی محل سکونت جهت دریافت گواهی ولادت به صورت حضوری اقدام فرمایید. (حضور یکی از والدین جهت دریافت گواهی ولادت الزامی می باشد)

هر شكايت را به فرصتي براي بهبود بهترين درمان بيماران بدل خواهيد كرد دفتر رسيدگي به شكايات واقع در طبقه همکف و زير نظر معاونت درمان مي باشد. كه مراجعين به طور حضوري مي توانند جهت ارائه شكايات به اين دفتر مراجعه نمايند. البته شكايات مي تواند به صورت حضوري يا مكاتبه اي نيز صورت گيرد. در تمامي بخشها صندوق هايي تعبيه شده كه در آن ها برگه هاي كد داري وجود دارد و مراجعين مي توانند متن شكايت خود را در برگه نوشته و كد روي آن را نزد خود نگه دارند و برگه را در صندوق بياندازند اين برگه ها در صورت اورژانسي نبودن ماهي يك بار در كميته شكايات بيمارستان مورد بررسي و پي گيري قرار مي گيرد. پرونده مورد شكايات بر حسب موضوع به معاونت هاي ذيربط ارجاع گرديده و نتيجه بررسي در كميته شكايات بررسي و اقدامات اصلاحي اتخاذ مي گردد. و گاهي نيز بنا به ايجاب ضرورت كميسيون هاي ويژه پزشكي جهت بررسي شكايات تشكيل مي گردد. علاوه بر اين در كنار صندوق شكايات، صندوق تقدير و پيشنهادات وجود دارد كه افراد در صورتي كه بخواهند مراتب تشكر و قدرداني خود را نسبت به پرسنل درمان ابراز دارند از آن استفاده مي كنند. همچنين شما عزيزان ميتوانيد انقاد و نظر خود را به شماره صداي مردم 09054930550 در پيام رسان هاي ايتا ، تلگرام ، واتس اپ ارسال نماييد